OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Lennuk ja konveierlint - mõistatus igaveseks?!
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23  Järgmine
 
Uus teema   Vasta teemale    baka.ee foorum / -> üldine
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Ryujin



Liitunud: 1 Sept 2006
Postitusi: 252
Asukoht: Tartu, Ryugu-jo

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 00:53    Teema: Vasta viitega

Nii, ma jõudsin ka selle geniaalse teema viimse postituseni läbi lugeda ja annan edasi ka enda kenjaalsed seletused.

1) Kui tegu on f-35 lennuki või mõne muu lennukiga, mille mootorid pole pinna suhtes paralleelsed vaid on suunatud kasvõi natuke allapoole, siis tõuseb see lennuk piisava mootori võimsuse puhul tõesti õhku. (vertical take-off)

2) Kui lennukil on peale mootorite ka tiivikud, siis võib ta ka õhku tõusta.

3) Kui aga lennuki reaktiivmootorid on selle liiniga täiesti paralleelsed, siis on vaja tohutut kiirust et lennuk hakkaks õhu suhtes liikuma ja et ta lendu tõuseks.

Põhjendus: f-35 lennuk tõuseb õhku tänu sellele õhule, mille mootorid panevad liikuma lennuki ja maapinna vahel. (juhul kui f-35 mootor on suunatud allapoole). Kui aga lennuki mootor paneb õhu liikuma paralleelselt liiniga ning lennuki taga pole midagi muud peale õhu, siis see õhk liigutab enda kõrval oleva õhu lihtsalt edasi- tekib tuul. Kuna see tuul tekib lennuki tiibadest tagapool, siis see ei aita kuidagi lennuki õhkutõstmisel kaasa.

Aga kuna õhk on lõppudelõpuks ka aine ning selle liikumapanemisel tekib ka mingisugune tõukejõud tema ja lennuki vahel, siis teoreetiliselt utoopiliselt suurel kiirusel on see jõud piisavalt suur et tal on lihtsam liigutada lennukit kui õhku kuskil kaugel vastassuunas endast eemale.

Sellisel juhul tõukavad tõesti lennuki mootorid lennukit edasi õhu suhtes ning rataste ja liini sõltuvus kaovad (gravitatsioon). Ja lennuk tõuseb õhku.

(kirjutasin seda kõike eeldusel et lennuk toetub enda massiga rataste peale, mis omakorda on liini peal, mis liigub alati sama kiiresti kui lennuk (rattad)).

Palun vabandust kui natuke segaselt kirja sai. Võite alati ise mõtiskleda näiteks miks nt. kosmosesüstik lendu tõuseb.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 01:13    Teema: Vasta viitega

Random Hero kirjutas:
Piloot käivitab mootorid mis hakkavad LENNUKI KERET VAHETULT edasi lükkama. lennuk veereb kolladi-kolladi mööda lennurada sest RATTAD EI VEA TEDA EDASI!


Kas juba ära ei tüdine nendest ratastest? Kui te pidevalt korrutate, et rattad ei vea edasi ja ei mängi mingit rolli, siis ma juba ütlesin, võta rattad ära ometi ja vaata siis ülesannet. Las siis mootor tõukab lennuki keret mööda linti, mis liigub samal kiirusel tagasi, mille saavutavad edasitõukavad mootorid. Kas siis lennuk ikkagi liigub õhu suhtes edasi või mitte?

Random Hero kirjutas:

Veel kord soovitan. võta mänguauto, sõida sellega laua servalt maha - rattad teev korraks tsirr ja ongi kõik. Nüüd pane auto vasaku käe peale, parema käega tõmba autot edasi, vasaku käega, mille peale auto RATASTEGA toetab, tõmba teises suunas. Kas sa suudad autot edasi tõmmata või nullib sinu vasaku käe liigutus sinu parema käe auto tõmbamise?


Kas natuke vale ei ole võrrelda liikuvat linti ning paigalseisva käe liikumatut nahka? Ja teiseks, mootorid lükkavad, mitte ei tõmba, seega peaks ma autot pigem näpuga tagant lükkama ning loomulikult kukub auto käelt maha, sest mu nahk ei liigu ning käsi lõppeb lihtsalt ära.
Natuke tahaks täpsustada ka seda, mis asi teie arvates see lennuk on? Kõike juttu lugedes jääb mulje, et meil on lennuk ja siis on rattad. Ning rattad ei ole osa lennukist, sest mootorid tõukavad lennukit, aga mitte rattaid, need lihtsalt veerevad niisama järgi. Minul on ainult lennuk, mille üks osa on rattad. Seega kui ma vaatan lennuki liikumist, siis liigub terve lennuk koos saba, tiibade, mootorite ja ratastega. Mitte et meil liigub kuskil ühtemoodi lennuk ja siis kuskil selle läheduses omamoodi veel rattad. Või kuidas?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Ummi
lovely berry


Liitunud: 8 Apr 2006
Postitusi: 3500
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 10:27    Teema: Vasta viitega

...nagu ma juba ütlesin kuskil taga pool. :)

...ja nüüd tuleb keegi ja ütleb väga selgelt ja kõvasti, et mootorid tõukavad lennuki kere edasi õhu suhtes ja lint ei puutu asjasse vms.

...ja siis ütleb keegi, et ratastega koos hoiab lint paigal veel kogu lennukit.

...ja siis keegi vaidleb veel vastu.

...jne.

(oletame, et mootorid on paralleelsed lindi ja maapinnaga)
Tegelikult ajab meid kõiki segadusse tõsiasi, et liikuva lindi kiirus on alati sama lennuki (rataste) kiirusega. Osad otsustasid ignoreerida, et selline asi üldse lennukit mõjutab. Osad otsustasid, et kuidagi on rataste kiirus väiksem kui lennuki kiirus. Osad otsustasid, et lint on sama kiire kui lennuk (rattad) ja kaldusid oma järeldusteni.

--
Tegelikult juhtub niimoodi, et mootorid peaksid (vist) lennukit õhu suhtes edasi lükkama. Kui nad seda teevad, siis kasvab lenuki kiirus lindi suhtes ja lindi kiirus kasvab. Ja et lennuk pidi liikuma õhu suhtes, tahab ta ikka õhu suhtes liikuda ja liigub lindi suhtes veel kiiremini, millele lint jällegi vastab. Ja nii edasi.
--

Ma ei tea mis tegelikult juhtub, aga ma olen oma seisukoha kuskil juba öelnud ning mul on rõõm, et lõpuks keegi leidis samad tugipunktid. Kui minu postitust lihtsalt läbi ei loetud, siis äkki loete läbi need ülemised siin?
_________________
baka pole surnud, me postitame siia peaaegu iga kuu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 10:42    Teema: Vasta viitega

Ryujin kirjutas:

Tsiteerin::
Kui aga lennuki mootor paneb õhu liikuma paralleelselt liiniga ning lennuki taga pole midagi muud peale õhu, siis see õhk liigutab enda kõrval oleva õhu lihtsalt edasi- tekib tuul. Kuna see tuul tekib lennuki tiibadest tagapool, siis see ei aita kuidagi lennuki õhkutõstmisel kaasa.

Aga kuna õhk on lõppudelõpuks ka aine ning selle liikumapanemisel tekib ka mingisugune tõukejõud tema ja lennuki vahel, siis teoreetiliselt utoopiliselt suurel kiirusel on see jõud piisavalt suur et tal on lihtsam liigutada lennukit kui õhku kuskil kaugel vastassuunas endast eemale.


Sinu seletust lugedes jääb küll mulje, et ega tavalised reaktiivmootoritega reisi- ja hävituslennukid meil iseseisvalt lendu tõusta ei suudagi, ainult Harrierid ja F-35-d emm

Reaktiivjõud muide toimib rakettide ja reaktiivlennukite puhul täpselt samamoodi. Seega ma võin sulle kinnitada, et see õhu ja kütuse põlev segu paiskub sealt mootoritest välja tõepoolest niivõrd utoopilise kiirusega, et tekkiv tõukejõud suudab liigutada VÄGA suuri masse VÄGA suurtel kiirustel:



Selle, maailma raskeima lennuki (AN-225) täismass on 640 tonni. Sama suur mass kui 320 keskmist pereautot. Teravsilmad märkavad, et lennukil on "kõigest" 6 reaktiivmootorit. Kas keegi teist suudab ette kujutada, millist tõukejõudu need peavad genereerima, et see lennuk mitte ainult õhku ei tõuseks, vaid veaks oma turjal kosmosesüstikut kiirusel 850 km/h?

Reaktiivmootorite tõukejõudu (thrust) mõõdetakse kiloNjuutonites. Üks njuuton on võrdne tööga, mida tehakse ühe kilogrammi aine liigutamiseks kiirendusel 1 meeter sekundi ruudus.

Üks AN-225 reaktiivmootor toodab võimsust 221 kN. Kuus mootorit toodavad võimsust 1326 kN e. 1,326,000 njuutonit. See tähendab võimet liigutada 1326 TONNI kiirendusega 1meeter sekundi ruudu kohta. Arvestades seda, et lennuki täismass on 640 tonni, teeb see kiirenduseks veidi rohkem kui 2 meetrit sekundi ruudu kohta (1326/640=2,0071) (kiirendus vabalangemisel on 9 meetrit sekundi ruudu kohta). See tähendab, et 10 sekundiga saavutab täismassiga laetud AN-225 kiirenduse 20 meetrit sekundis.

Kuna 1 m/s kiirus on võrdne 3,6 km/h kiirusega, siis näeme, et kümne sekundiga on 640 tonnine lennuk saavutanud kiiruse 72 km/h. Ei tundugi nii, võimas, mis? Enamus autosid saavutab 10 sekundiga kiiruseks 100 km/h.

Ent - ühe minutiga on lennuki kiirus juba 120 meetrit sekundis ehk 432 km/h!

Ja pidagem meeles - see kiirus on saavutatud õhujoa "utoopilisel" kiirusel reaktiivmootorist välja paiskamise teel, erinevalt autost, kus kiirendavad rattad.





Siin on teile hea näide sellest, kui võimas on Boeing 747 reaktiivmootorite genereeritav õhujuga - auto, mis sõidab paigalseisva lennuki tagant läbi, puhutakse minema nagu see oleks papist:

http://www.youtube.com/watch?v=AFW9HFyHGoY

Ma usun, et nüüd võime loobuda ideest, nagu genereeriks lennuki kiirenduse rattad. Rattad on seal lihtsalt hõõrdejõu vähendamise eesmärgil.


EDIT: Lisaks veel nii palju, et reaktiivmootorite ülesanne on tekitada vajalik kiirus, lennuki tõstavad õhku ja hoiavad õhus tiivad. Seepärast ongi oluline näidata, et lennuk hakkab lindi vastukerimisest hoolimata edasi liikuma. Kui ta juba liigub, siis on õhkutõusmiseks vajaliku kiiruse saavutamine juba ainult aja küsimus.

Ja lennuk hakkab lindi vastukerimisest hoolimata edasi liikuma seepärast, et ainus JÕUD, mis teda tagasi hoiab, on rataste liikumisel tekkiv hõõrdejõud.

Hõõrdejõud on väga väike jõud ja konstant, ning jääb rataste kiirusest hoolimata alati samaks, seega lindi kiiruse tõusmine hõõrdejõudu ei kasvata.

Lindi lennuki suhtes tagasiliikumise kompenseerivad kuullaagritel vabalt veerevad rattad, mis liiguvad lihtsalt 2x kiiremini kui normaalne (näiteks lennuki edasiliikumine 300 km/h + lindi tagasi liikumine 300 km/h tähendab, et rattad veerevad kiirusel 600 km/h, samas kui lennuk liigub siiski 300 km/h kiirusel edasi).
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--


Viimati muutis seda erick (Püh Nov 12, 2006 11:14). Kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ummi
lovely berry


Liitunud: 8 Apr 2006
Postitusi: 3500
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 11:02    Teema: Vasta viitega

Kas keegi on siin kunagi üldse väitnud, et lennukit kiirendavad rattad? Minu arust on kogu aeg ainult rõhutatud, et nad seda ei tee.
_________________
baka pole surnud, me postitame siia peaaegu iga kuu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 11:10    Teema: Vasta viitega

Mis siis takistab vabaltveerevatel ratastel veeremist lennuki ja lindi summeeritud kiirustel, niiet lint liigub tagasi ja lennuk liigub edasi samaaegselt?
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 11:48    Teema: Vasta viitega

hmm. Kuidas siis lollikestele lihtsalt selgeks teha.

lennuki mootorid liigutavad lennukit ÕHU suhtes. Kuidas saab lint takistada lennuki liikumist? ei saagi. Kujuta ette madallennul lennukit. Kas lennukit huvitab, mis tal kõhu all mööda libiseb - olgu selleks õhk, vesi, maapind või siis lint, mis uhab lennukile vastupidise kiirusega?

Lennukit saaks paigal hoida tuuletunnelis, kuid mitte mingi konveierilindiga.

Minu soovitus:
Tehke füüsikatunnist vähem poppi![/i]
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 12:24    Teema: Vasta viitega

Random Hero kirjutas:
lennuki mootorid liigutavad lennukit ÕHU suhtes.


Ma küsin veel kord - kas rattad ei kuulugi lennuki juurde? Et mootorid liigutavad lennukit ning mitte rattaid? Mulle tõesti ei jõua mitte kuidagi kohale teie vaatepunkt - mootor liigutab lennukit, mis teie oletuste järgi hõljub siis nagu õhus lindi kohal ning siis rattad lohisevad lihtsalt niisama kuidagi kaasa ja neid mootor ei liiguta. Ja sellest ei saa ma ka aru, lennuk on ometi MAAS, ja et õhu suhtes liikuma hakkaks peab ka maa suhtes liikuma hakkama. Kui aga maa liigub samakiiresti tagasi, kui lennuk ise üritab tema suhtes edasi minna, siis kuidas ta saab õhu suhtes liikuda? Ma ei näe muud varianti, kui et te eeldate, et lennuk hõjub vabalt maa kohal ja siis muidugi liigutavad lennuki mootorid teda õhu suhtes ning on pohhui, mis tal seal kõhu all edasi libiseb. Et antud juhul ei veenna te mind kuidagi ümber, sest teie järgi seisab lennuk maa suhtes paigal aga liigub õhu suhtes ning seega tõuseb õhku. Minu maailmapildiga ja teadmistega füüsikast see kokku ei lähe.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 12:39    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:

Tsiteerin::
Ja sellest ei saa ma ka aru, lennuk on ometi MAAS, ja et õhu suhtes liikuma hakkaks peab ka maa suhtes liikuma hakkama. Kui aga maa liigub samakiiresti tagasi, kui lennuk ise üritab tema suhtes edasi minna, siis kuidas ta saab õhu suhtes liikuda?


Ja siit tulebki välja, miks sa valedele järeldustele jõuad.

Lint ei ole ju sama mis maa. Maa ja õhk võivad omavahel paigal seista. Kui aga lint hakkab ringi käima 300 km/h, kas siis ÕHK lindi kohal teeb ikka sama?

Loomulikult mitte. Õhk seisab ikka paigal. Siit tulenebki, et kui nüüd ratastel reaktiivmootor vastu seda paigalseisvat õhku lükkab, siis ta liigub edasi sellest hoolimata, mida tal rattad all teevad.

Selleks, et REAKTIIVMOOTOR edasi ei liiguks, ei peaks mitte lint talle sama kiirusega vastu liikuma, vaid õhk. Kuna reaktiivmootori tekitab ikkagi jõudu, tõugates enda taga asuva seisva paigal seisvast "õhust seina" vastu. Kui see "õhusein" seal sama kiirusega eest ära liigub, millega reaktiivmootori õhujuga teda tõukab, siis tõukejõudu lihtsalt ei teki, ja mootor jääb paigale.

Niiet küsimus on erinevates taustsüsteemides, milles edasiliikumiseks vajalikku jõudu tekitatakse. Lint ja auto on samas taustsüsteemis, lennuk aga on õhuga samas taustsüsteemis, ja lint õhu kiirust kuidagi mõjutada ei saa.
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 12:44    Teema: Vasta viitega

zorkil on mingis osas isegi õigus (vahelduseks) lennuki rattad on täiesti ebaolulised asjad ja pmst lennuk "hõljubki", kuid vajab ratastelt "natuke" tuge. rattad jooksevad lennukiga niisama kaasa, umbes nagu auto taha kinnitatud tühi konservikarp.

Kujuta ette, et oled rulluiskudega lindi peal. sa vehid hirmsa jõuga, kuid mida kiiremini ennast liigutaad, seda kiiremini liigub lint. maa suhtes oled sa paigal. Siis tuleb sõber toikaga, ja lükkab sind tagant. sa hakkad maa suhtes liikuma, lint hakkab kiiremini käima, kuid kuna rulluiskude rattad nullivad selle, lükkab su sõber sind edasi.

Ning lõppude lõpuks liigub lennuk maa, õhu, tule ja vee suhtes.

Ahhaaaa! vot nii!

kas paat saab vastuvoolu ujuda? saab küll. Kui vesi liigub aga paadi kiirusega sama kiirelt, püsib paat paigal. Siis tuleb aga üks suur mees oma V8 maasturiga kaldale, viskab paadimeestele trossi ja tõmbab neid sealt edasi, vahet pole kui tugev vool ka ei oleks.

samamoodi on lennukiga. Lint mõjutab RATASTE PÖÖRLEVAID OSI kuid see mõju ei kandu lennukile edasi, sest rattad veerevad laagrite peal.
MITTE MISKI EI TAKISTA LENNUKI MOOTORITEL LENNUKI KERE LIIGUTAMIST ÕHU JA MAA JA KÕIGE MUU SUHTES.

Pane auto katusele pisike tiivik, mis puhub õhku auto vastassuunas 70 km/h. kas auto seisab, sest mingi 5 cm läbimõõduga tiivik talle vastu puhub?
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 13:04    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
zork kirjutas:

Tsiteerin::
Ja sellest ei saa ma ka aru, lennuk on ometi MAAS, ja et õhu suhtes liikuma hakkaks peab ka maa suhtes liikuma hakkama. Kui aga maa liigub samakiiresti tagasi, kui lennuk ise üritab tema suhtes edasi minna, siis kuidas ta saab õhu suhtes liikuda?


Ja siit tulebki välja, miks sa valedele järeldustele jõuad.

Lint ei ole ju sama mis maa.


Minu jaoks on lint sama mis maa. S.t. lint on lihtsalt tükike maast, mis liigub.

erick kirjutas:
Maa ja õhk võivad omavahel paigal seista. Kui aga lint hakkab ringi käima 300 km/h, kas siis ÕHK lindi kohal teeb ikka sama? Loomulikult mitte. Õhk seisab ikka paigal. Siit tulenebki, et kui nüüd ratastel reaktiivmootor vastu seda paigalseisvat õhku lükkab, siis ta liigub edasi sellest hoolimata, mida tal rattad all teevad.


Loomulikult seisab õhk lindi kohal paigal, aga mina ei näe, et sellest kuskilt tuleneks, et lennuk liikuma hakkaks. Ja ma olen juba ka enne küsinud, mis pagana reaktiivmootor? Palun tsiteeri oma algsest küsimusest seda lõiku, kus sa reaktiivmootoriga lennukist räägid. Ja teine asi, millest sa ikka mööda lähed - rattad on ka lennuk. Miks sa räägid, et mootorid lükkavad lennukit, aga rattad jäävad sellest välja. Lennuk ei hõlju ju õhus vaid on kogu raskusega maas, ükskõik millele ta seal toetub, ratastele või muudele vidinatele.

erick kirjutas:
Selleks, et REAKTIIVMOOTOR edasi ei liiguks, ei peaks mitte lint talle sama kiirusega vastu liikuma, vaid õhk.


Sa siis väidad, et reaktiivmootor tõmbab eest õhku ja lükkab seda taha kogu tiiva ulatuses ning tänu sellele mootori õhu liigutamisele lennuk õhku tõusebki?

erick kirjutas:
Niiet küsimus on erinevates taustsüsteemides, milles edasiliikumiseks vajalikku jõudu tekitatakse. Lint ja auto on samas taustsüsteemis, lennuk aga on õhuga samas taustsüsteemis, ja lint õhu kiirust kuidagi mõjutada ei saa.


Lennuk oleks õhuga samas taustsüsteemi ainult siis, kui ta õhus ripuks. Kuna aga lennuk on kindlalt maas kogu raskusega, siis on ta täpselt samas taustsüsteemis, mis mis lint ja auto. Sest kui sa auto maha paned, talle tiivad külge ehitad ning autoga maa peal piisava kiiruse saavutad tõuseb ka auto õhku. Ta küll ei lenda edasi eriti, kuna tal pole mootorit, mis õhus olles teda õhu suhtes edasi lükkaks, aga õhku tõuseb ta sellegipoolest korraks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 13:12    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:


erick kirjutas:
Selleks, et REAKTIIVMOOTOR edasi ei liiguks, ei peaks mitte lint talle sama kiirusega vastu liikuma, vaid õhk.


Sa siis väidad, et reaktiivmootor tõmbab eest õhku ja lükkab seda taha kogu tiiva ulatuses ning tänu sellele mootori õhu liigutamisele lennuk õhku tõusebki?


eee, põhimõtteliselt nii ongi. Liikumine on suhteline. Võib öelda, et lennuk liigub õhu suhtes või õhk liigub lennuki suhtes. Mootor tekitab õhu ja tiiva vahele liikumise, mis paneb tiiva tõusma.

zork kirjutas:

erick kirjutas:
Niiet küsimus on erinevates taustsüsteemides, milles edasiliikumiseks vajalikku jõudu tekitatakse. Lint ja auto on samas taustsüsteemis, lennuk aga on õhuga samas taustsüsteemis, ja lint õhu kiirust kuidagi mõjutada ei saa.


Lennuk oleks õhuga samas taustsüsteemi ainult siis, kui ta õhus ripuks. Kuna aga lennuk on kindlalt maas kogu raskusega, siis on ta täpselt samas taustsüsteemis, mis mis lint ja auto. Sest kui sa auto maha paned, talle tiivad külge ehitad ning autoga maa peal piisava kiiruse saavutad tõuseb ka auto õhku. Ta küll ei lenda edasi eriti, kuna tal pole mootorit, mis õhus olles teda õhu suhtes edasi lükkaks, aga õhku tõuseb ta sellegipoolest korraks.


Sul ei ole vist õrna aimugi misasi on taustsüsteem. Autot veavad edasi maapinnaga kontaktis rattad, lennukit õhuga kontaktis jõuallikas.

PS, kui vana sa üldse oled?
_________________


Viimati muutis seda Random (Püh Nov 12, 2006 13:14). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 13:13    Teema: Vasta viitega

Random Hero kirjutas:
Kujuta ette, et oled rulluiskudega lindi peal. sa vehid hirmsa jõuga, kuid mida kiiremini ennast liigutaad, seda kiiremini liigub lint. maa suhtes oled sa paigal. Siis tuleb sõber toikaga, ja lükkab sind tagant. sa hakkad maa suhtes liikuma, lint hakkab kiiremini käima, kuid kuna rulluiskude rattad nullivad selle, lükkab su sõber sind edasi.

Ning lõppude lõpuks liigub lennuk maa, õhu, tule ja vee suhtes.


Tead, tulemus on ikakgi see, et algne küsimus o lihtsalt segaselt esitatud. Kokkuvõttes te toote lihtsalt sisse mingi lisajõu(sõber toikaga), millega te saate lennuki lihtsalt lõpuks kiiremini liikuma ja näe, lennuk ongi teil õhus. Et see on nagu mängus cheat'imine, imho.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 13:30    Teema: Vasta viitega

zork, ma toonitan veelkord, et AINUS jõud, mis lennuki liikuma paneb, on reaktiivmootoritest välja tulev õhujuga (see nn toigas). Lennuki rattad on vabaltveerevad, neil ei ole mingit veojõudu!!!

Lennuki rattad veerevad täpselt nii kiiresti kui vaja, et säilitada oma asendit lennuki suhtes.
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 13:32    Teema: Vasta viitega



Vabandan kohmaka joonise pärast, kuid kiirkorras tehtud. Ainus asi, mida see lint teeb on see, et paneb rattad pöörlema. lennukil endal on täiesti ükskõik, kui kiiresti need rattad lindil sibavad kui mootorid keret edasi lükkavad.

Ning jah, lennuki rattad on lennukil all sama vabalt nagu poe ostukärul, seega veerevead LENNUKI KIIRUSEST SÕLTUMATULT VASTAVALT ALUSPINNA KIIRUSELE!!!
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 13:38    Teema: Vasta viitega

No kuule, Random Hero, nüüd sa oled juba ise omadega sassi läinud LaLaLaa

Selleks, et lennuki rattad lennuki suhtes sama asendit säilitaksid kiirendusel, peavad nad pöörlema sama kiiresti kui lindi tagasikerimise kiirus PLUSS lennuki edasiliikumise kiirus. Ei saa just väita, et lennuki kiirus ei mõjuta kuidagi neid rattaid, kui nende pöörlemiskiirus tuleneb lindi ja lennuki kiiruste summast. wink
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 13:41    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
No kuule, Random Hero, nüüd sa oled juba ise omadega sassi läinud LaLaLaa

Selleks, et lennuki rattad lennuki suhtes sama asendit säilitaksid kiirendusel, peavad nad pöörlema sama kiiresti kui lindi tagasikerimise kiirus PLUSS lennuki edasiliikumise kiirus. Ei saa just väita, et lennuki kiirus ei mõjuta kuidagi neid rattaid, kui nende pöörlemiskiirus tuleneb lindi ja lennuki kiiruste summast. wink


Sorry, kuid mul hakkab see piiritu lollus üle viskama, niisiis üritan seda võimalikult lihtsalt esitada.
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 14:06    Teema: Vasta viitega

Random Hero kirjutas:
zork kirjutas:
Sa siis väidad, et reaktiivmootor tõmbab eest õhku ja lükkab seda taha kogu tiiva ulatuses ning tänu sellele mootori õhu liigutamisele lennuk õhku tõusebki?


eee, põhimõtteliselt nii ongi. Liikumine on suhteline. Võib öelda, et lennuk liigub õhu suhtes või õhk liigub lennuki suhtes. Mootor tekitab õhu ja tiiva vahele liikumise, mis paneb tiiva tõusma.


Tead, mind hakkab lausa huvitama see teie reaktiivmootori tööpõhimõte. Et viita kuhugi, lingid, raamatud. Ma läheks viskaks pilgu peale.

Random Hero kirjutas:
Sul ei ole vist õrna aimugi misasi on taustsüsteem. Autot veavad edasi maapinnaga kontaktis rattad, lennukit õhuga kontaktis jõuallikas.


Sul siis nagu on aimu? Kuskohas lennuk seisab, õhus või maas? Mille suhtes lennuk liikuma hakkab, ainult õhu ja maa jätame üldse välja? Vabandust, aga minul seisab lennuk maas ning maa on ka minu tasutsüsteemiks. Selle suhtes liikumist ma ka vaatan. Mind ei huvita absoluutselt, mis mootor seal on, sest on ka olemas näiteks "rocket powered" lennukid, mis ei tõmba mingit õhku kuskilt kuhugi. Ta lihtsalt tõukab tagant. Et mismoodi sa need näited kõik sellise lennuki peale ümber teed, kui sul pole asja, mis õhku ümber lennuki liigutaks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 14:08    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
zork, ma toonitan veelkord, et AINUS jõud, mis lennuki liikuma paneb, on reaktiivmootoritest välja tulev õhujuga (see nn toigas).


erick, PALUN UNUSTA ÄRA REAKTIIVMOOTOR. See ei ole ainus lennukit edasiviiv moodus ja seda ei ole mainitud algses küsimuses.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 14:15    Teema: Vasta viitega

Kurat küll.

ma panin vahepeal väga vihase teksti maha, kui arvan, et ma ei postita seda.

Niisiis, ütle palun, miks lennuk edasi ei liigu, kui mootorid seda edasi lükkavad? Mõtle enne kui rääkima tuled.

Kas sinu arust lükkab lint rattad tagasi ja siis läheb terve lennuk tagasi?

SAA ÜKSKORD PIHTA, ET RATTAD PÖÖRLEVAD VABALT, KUI NAD LINDIL LIIKUMA PANNA, EI LÜKKA SEE LENNUKIT EDASI EGA TAGASI.


Palun otsi googlest õige vastus ennem kui sa veelkord siia oma lollust ajama tuled.
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    baka.ee foorum / -> üldine Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23  Järgmine
Lehekülg 4, lehekülgi kokku 23

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Tõlkinud: