OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Lennuk ja konveierlint - mõistatus igaveseks?!
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 21, 22, 23  Järgmine
 
Uus teema   Vasta teemale    baka.ee foorum / -> üldine
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 22:48    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:

Tsiteerin::
Tead, algses küsimusse on kirjas "lennuki rataste kiirus". Kas keegi teist on võtnud kätte ja mõelnud, et rattad on lennuki küljes kinni ja liiguvad siiski alati maa suhtes täpselt sama kiirusega kui lennuk? Täpselt sama kiirusega. Kui te nüüd aga hakkate rääkima, et ei, me räägime siiski lennuki rataste pöörlemiskiirusest, siis seda mõõdetakse pööret sekundis/minutis ning kui lint peab sama pöörlemiskiirusega liikuma, siis lendab lennuk vuhti tahapoole ära, sest lindi pöörded on palju suuremad, kui ratta omad.


Tsiteerin::
kaptengalaktlan kirjutas:

Tsiteerin::
See oleneb vist veidi sellest, mida sa mõtled "rataste kiiruse" all. Kas see on ratta välispinna joonkiirus või ratta keskpunkti kiirus lindi suhtes?


erick kirjutas:
Muidugi ma tunnistan, et tegu on halva sõnastusega. Ilmselt oleks pidanud olema:

Tsiteerin::
Kui oletada, et lennuk pannakse pika sõidusuunale vastu liikuva konveierilindi peale, mille kiirus on alati sama suur kui lennuki kiirus, kas lennuk tõuseks õhku või mitte?


Selles valguses on kaptengalaktlani küsimus täiesti asjakohane. Vastus siis, et rataste keskpunkti kiirus lindi suhtes.


Jälgi teemat. Sõnastust on juba tükk aega tagasi parandatud.

zork kirjutas:

Tsiteerin::
Et siis, erick, Random Hero, öelge mulle mõni raamat, mida ma saan Tartu raamatukogust vaadata või interneti lehekülgi, kus see lennukimootorite tööpõhimõte on selliselt lahi seletatud. Et mootor liigutab õhku ja tänu sellele tõuseb lennuk õhku. Selle propelleriga tekkis mul veel küsimus, et mis siis saab, kui ta lennuki nina otsas on. Et kuidas see õhk sinna tiibadeni jõuab ja kuidas on lugu veel rakettmootoritega lennukitel?


Ma olen kindel, et intelligentse noormehena oskad sa google'it ja wikipediat kasutada. Juhuks, ma sind ülehindan: http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_engine

Btw, ma olen algusest peale öelnud, et reaktiivmootorid panevad lennuki kõigepealt lindil edasi liikuma, mis võimaldab seejärel saavutada õhkutõusmiseks vajaliku kiiruse.

zork kirjutas:

Tsiteerin::
Seda ma räägingi, te petate(cheat), nagu mängudes. Toota sisse mingi lisajõu, tingimuse ja siis on kõik tore.


Loe see wikipedia artikkel läbi, ja siis arutleme edasi, kas lindi lennukile vastuliikumine on piisav, et reaktiivjõudu nullida või mitte. Mingit LISAtingimust pole, sest kõik põhikooli füüsikakursuse läbinud inimesed teavad, et on selge erinevus, kas masinat veavad edasi rattad või tõukab reaktiivjõud, mispuhul rattad ei ole see masina osa, mis edasiliikumiseks vajaliku jõu loovad.

zork kirjutas:

Tsiteerin::
Ja siis oleks võinud kõigepealt küsida või selgeks teha, milline on suhe lennuki kere liikumise kiirusel ja rataste pöörlemiskiirusel ja seda küsida. Et minu arust kaob küsimuse mõte täiesti ära, kui te hakkate rataste pöörlemiskiirusest rääkima. Jääks ikkagi selle lihtsa asja juurde - lennuk liigub ühele poole, pind tema all teisele poole sama kiirusega. Ja rattad ei liigu lennukist lahus vaid on lennuki küljes kindlalt kinni ning liiguvad täpselt sama kiirusega.


Ma ei viitsi enam sulle puust ja punaselt asju seletada. Ma olen seda juba 4 lk teinud ilma mingi tulemuseta. Nüüd on sinu kord seletada - palun tõesta füüsikaliselt, mis takistab vabaltveerevatel ratastel veeremist lennuki ja lindi summeeritud kiirustel, niiet lint liigub tagasi ja lennuk liigub edasi samaaegselt?

Ja palun räägime ikka reaalsest füüsikast ja reaalsetest jõududest.





EDIT: lisan siia väikese ülesande, et zork&co saaksid mõelda selle üle, kuidas käitub kuullaagritel vabalt veerev ratas. Kui leiate sellele küsimusele lahenduse, siis on juba suurem osa lennukiprobleemist lahendatud.

Konveier 1 külge on kinnitatud lennuki telik, niiet teliku ratas puudutab Konveier 2 pinda.
Konveier 1 liigub kiirusega 300 km/h ühes suunas.
Konveier 2 liigub kiirusega 300 km/h teises suunas.

Kuidas käitub ratas?


_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--


Viimati muutis seda erick (Püh Nov 12, 2006 23:44). Kokku muudetud 5 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 22:49    Teema: Vasta viitega

üks loll suudab rohkem küsida kui kümme tarka vastata.

Mina astun siit vist välja, sest mul on tunne, et mõni ei tea misasi lennuk ongi, ajavad siin igasugust segast suust välja. Ja mis siia puutub lennuki mootori ehitus? mootor "ujub" läbi õhu ja ongi kõik.

mulle aitab. minge vaadake googlest.

Niisiis, kõik te lambapead, kes on lollid kui lauajalad (ok, see võib solvang olla, kuid peale sellist tatipritsimist on mul närv must)

LENNUK LENDAB!
isegi wikipedia arvab nii[/url]
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 22:58    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:


Ma ei viitsi enam sulle puust ja punaselt asju seletada. Ma olen seda juba 4 lk teinud ilma mingi tulemuseta. Nüüd on sinu kord seletada - palun tõesta füüsikaliselt, mis takistab vabaltveerevatel ratastel veeremist lennuki ja lindi summeeritud kiirustel, niiet lint liigub tagasi ja lennuk liigub edasi samaaegselt?

Ja palun räägime ikka reaalsest füüsikast ja reaalsetest jõududest.


Sama siin. ütle mõni selge fakt, jonnimisest, "aga lint ju lükkab" ei piisa.
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 23:47    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
Selles valguses on kaptengalaktlani küsimus täiesti asjakohane. Vastus siis, et rataste keskpunkti kiirus lindi suhtes.

Jälgi teemat. Sõnastust on juba tükk aega tagasi parandatud.


Seda enam jääb minu vaatepunkt muutmata, sest see rataste keskpunkt liigub ikkagi edasi täpselt sama kiirusega, mis kogu muu lennuk

erick kirjutas:
Btw, ma olen algusest peale öelnud, et reaktiivmootorid panevad lennuki kõigepealt lindil edasi liikuma, mis võimaldab seejärel saavutada õhkutõusmiseks vajaliku kiiruse.


Kokkuvõttes jäi mul mulje, et te väidate midagi muud. Aga hea küll, ju te siis ei väida.

erick kirjutas:
Loe see wikipedia artikkel läbi, ja siis arutleme edasi, kas lindi lennukile vastuliikumine on piisav, et reaktiivjõudu nullida või mitte. Mingit LISAtingimust pole, sest kõik põhikooli füüsikakursuse läbinud inimesed teavad, et on selge erinevus, kas masinat veavad edasi rattad või tõukab reaktiivjõud, mispuhul rattad ei ole see masina osa, mis edasiliikumiseks vajaliku jõu loovad.


Ma lugesin, aga kõik see ei vasta küsimustele, sest nagu ma ikka ja jälle pean ütlema, aga mida keegi tähele ei pane - küsimus on teoreetiline ning kuskil pole räägitud reaktiivmootoritest. Meil on lihtsalt mingi jõud, mis lükkab/tõmbab lennukit. Ja kuna sa pidevalt rõhutad, et rattad ei loo edasiliikumiseks vajalikku jõudu, siis jah, nad ei tee seda. Kuid... nad liiguvad lennukiga täpselt samal kiirusel ning kui lint liigub täpselt samal kiirusel kogu aeg tagasi, ükskõik kui kiireks asi ei lähe, siis minu poolt vaadates ei saa ma kuidagi aru, mis hetkel see lint järsku aeglasemalt lennukist liikuma peaks hakkama. Sellega on algtingimus juba rikutud. Kui lennuk juba lindi suhtes edasi liigub, siis lint ei liigu ju täpselt sama kiirusega tagasi, või kuidas? Või siis nagu Random Hero jooksulindi näidet tõi - ma võtan käsipuudest kinni. Jällegi uus tingimus sees, te kaotate lennuki ja lindi vahelise kontakti ära.

erick kirjutas:
Ma ei viitsi enam sulle puust ja punaselt asju seletada. Ma olen seda juba 4 lk teinud ilma mingi tulemuseta. Nüüd on sinu kord seletada - palun tõesta füüsikaliselt, mis takistab vabaltveerevatel ratastel veeremist lennuki ja lindi summeeritud kiirustel, niiet lint liigub tagasi ja lennuk liigub edasi samaaegselt?

Ja palun räägime ikka reaalsest füüsikast ja reaalsetest jõududest.


Mis reaalsetest jõududest, kui küsimus on teoreetiline ning selles pole mingeid jõudusi ära kirjeldatud, mis seal olema peaks? Ja mis lennuki rataste liikumisse puutub, siis pole mul eriti midagi seletada enne, kui sa teed mulle selgeks, miks sa vaatad lennukit ning rattaid lahus, kui sa just oled öelnud, et vaatame lennuki rataste keskpunkti kiirust lindi suhtes. Minu poolt vaadates on asi lihtne - üks kiirus on lennuki oma, teine lindi oma. Kui mõlemad on võrdsed, siis lennuk ei liigu kuhugi. Kui liigub, siis on lennuki kiirus suurem lindi omast ning algtingimus rikutud. Kõik. Lihtne. Ma ei saa aru, milles probleem.


Random Hero kirjutas:
LENNUK LENDAB!
isegi wikipedia arvab nii


Wikipedia arvas nii - Wikipedia does not have an article with this exact name.

Ja tatti pritsid siin kõige rohkem sina.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 23:55    Teema: Vasta viitega

Ma postitan selle igaks juhuks uuesti. zork, ole hea ja pühenda sellele hetk oma ajast:

EDIT: lisan siia väikese ülesande, et zork&co saaksid mõelda selle üle, kuidas käitub kuullaagritel vabalt veerev ratas. Kui leiate sellele küsimusele lahenduse, siis on juba suurem osa lennukiprobleemist lahendatud.

Konveier 1 külge on kinnitatud lennuki telik, niiet teliku ratas puudutab Konveier 2 pinda.
Konveier 1 liigub kiirusega 300 km/h ühes suunas.
Konveier 2 liigub kiirusega 300 km/h teises suunas.

Kuidas käitub ratas?


_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Püh Nov 12, 2006 23:56    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:



Random Hero kirjutas:
LENNUK LENDAB!
isegi wikipedia arvab nii


Wikipedia arvas nii - Wikipedia does not have an article with this exact name.

Ja tatti pritsid siin kõige rohkem sina.


oi kui tore, ma jüudsin lehe ära vaadata ja siis nad kustutasid selle. pähh.


Palun vasta ära, miks sa ükskord aru ei saa, et lennuk veereb vabalt. see, et tal lint all on, ei ole mingi takistus. MIKS SA SELLEST ARU EI SAA?

Kas sinu arust on lennuk ankurdatud lindi külge, et ta mööda seda liikuda ei saa?

Ja mille kuradi pärast puutuvad siia reaktiivmootorid? lennuk võib olla kasvõi kondimootoriga, niikaua kuni mootor rakendab oma jõu ÕHULE, liigub ta ka õhu suhtes.

SAA PIHTA: LENNUKIMOOTORID LIIGUTAVAD LENNUKIT ÕHU MITTE LINDI SUHTES!

kas ma pean tõesti gifi tegema?
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 00:04    Teema: Vasta viitega

Random Hero, sa järjekindlalt postitad otse minu postide järele, võttes zorgilt seega ära võimaluse neile "otse" vastata. Ehk sa oleksid nii kena, ja lisaksid oma viimase posti oma eelmisele postitusele EDIT funktsiooni kasutades lihtsalt otsa?

Aitäh! :)

zork, the floor is yours.
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 00:12    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
Ma postitan selle igaks juhuks uuesti. zork, ole hea ja pühenda sellele hetk oma ajast:

EDIT: lisan siia väikese ülesande, et zork&co saaksid mõelda selle üle, kuidas käitub kuullaagritel vabalt veerev ratas. Kui leiate sellele küsimusele lahenduse, siis on juba suurem osa lennukiprobleemist lahendatud.


Ei, ei ole lahendatud. Sest õhk ei ole konveier 1 ning lennuk ei ole õhu külge füüsiliselt kinnitatud ning õhk ei vea lennukit edasi samamoodi nagu su konveier. Kui kangesti sa ka ei tahaks uskuda, et see joonis tõestab midagi mulle, ei tõesta ta seda.

Random Hero kirjutas:
SAA PIHTA: LENNUKIMOOTORID LIIGUTAVAD LENNUKIT ÕHU MITTE LINDI SUHTES!


Ei saa pihta, sest - kuidas saad sa lennukit liigutada õhu, aga samas mitte lindi suhtes. Vat ei saa sellele pihta. Et ära tee gif'i vaid tee video, kus mingi asi liigub õhu suhtes, aga ei liigu tema all oleva pinna suhtes. Palun.

Ja sellest minu variandist vaatasite ikka mööda. Et küsimuses pole öeldud midagi rohkemat, et kui lennuk liigub mingil kiirusel ühes suunas ning lint sama kiirusega teises suunas. Ja need kiirused on alati võrdsed. Seal ei ole öeldud, et mingil hetkel lennuk saavutab suurema kiiruse, kui lint. Seletage mulle siiski ära, kuidas võrdsete vastassuunaliste kiiruste puhul asi edasi liigub? Mina olen siiani teadnud seda, et edasi liigutakse siis, kui ühe kiirus on teisest suurem, mitte võrdne.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 00:15    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:

Tsiteerin::
Ei, ei ole lahendatud. Sest õhk ei ole konveier 1 ning lennuk ei ole õhu külge füüsiliselt kinnitatud ning õhk ei vea lennukit edasi samamoodi nagu su konveier. Kui kangesti sa ka ei tahaks uskuda, et see joonis tõestab midagi mulle, ei tõesta ta seda.


Lennukist ja õhust ei räägi keegi midagi. Jutt käib vaid telikust koos rattaga.

Humor me. Kuidas ratas sinu arust seal joonisel käitub?
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 00:20    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
zork kirjutas:

Tsiteerin::
Ei, ei ole lahendatud. Sest õhk ei ole konveier 1 ning lennuk ei ole õhu külge füüsiliselt kinnitatud ning õhk ei vea lennukit edasi samamoodi nagu su konveier. Kui kangesti sa ka ei tahaks uskuda, et see joonis tõestab midagi mulle, ei tõesta ta seda.


Lennukist ei räägi keegi midagi. Jutt käib vaid telikust koos rattaga.

Humor me. Kuidas ratas sinu arust seal joonisel käitub?


Ratas liigub edasi. Aga nagu ma juba ütlesin - Kui kangesti sa ka ei tahaks uskuda, et see joonis tõestab midagi mulle, ei tõesta ta seda.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 00:22    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:

Tsiteerin::
Ratas liigub edasi. Aga nagu ma juba ütlesin - Kui kangesti sa ka ei tahaks uskuda, et see joonis tõestab midagi mulle, ei tõesta ta seda.


Kaks olulist küsimust:

1) Mis kiirusel liigub ratas objektiivse vaatleja jaoks edasi?
2) Mis kiirusel liigub veereb/pöörleb ratas Konveier 2 suhtes?
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 00:26    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:


Ei saa pihta, sest - kuidas saad sa lennukit liigutada õhu, aga samas mitte lindi suhtes. Vat ei saa sellele pihta. Et ära tee gif'i vaid tee video, kus mingi asi liigub õhu suhtes, aga ei liigu tema all oleva pinna suhtes. Palun.



as you wish.
Niisiis. minu käsi sümboliseerib siis lennukimootorit, mis lennukit edasi tõukab.
Esimene kord "käsi töötab", lint on paigal - lennuk paneb minema
Teine kord "käsi ei tööta", lint liigub - lennuk on paigal
Kolmas ja neljas kord - Nii paber kui ka "mootor" liiguvad VASTASSUUNAS janagu näed, ei hakka rattad lohisema, vaid lahkuvad 2 korda kiiremini pööreldes paberilt.


_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 00:51    Teema: Vasta viitega

Random Hero kirjutas:
as you wish.
Niisiis. minu käsi sümboliseerib siis lennukimootorit, mis lennukit edasi tõukab.
Esimene kord "käsi töötab", lint on paigal - lennuk paneb minema
Teine kord "käsi ei tööta", lint liigub - lennuk on paigal
Kolmas ja neljas kord - Nii paber kui ka "mootor" liiguvad VASTASSUUNAS janagu näed, ei hakka rattad lohisema, vaid lahkuvad 2 korda kiiremini pööreldes paberilt.


Uh-oh. Tore et sa vaeva viitsisid näha ja seda teha, aga sa tegid vale asja. Ma tahtsin teada, kuidas sa suudad mingit asja õhu suhtes liigutada nii, et see samas lindi suhtes ei liiguks. Sinul liigub ta siiski nii õhu kui ka lindi suhtes.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 00:56    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
zork kirjutas:

Tsiteerin::
Ratas liigub edasi. Aga nagu ma juba ütlesin - Kui kangesti sa ka ei tahaks uskuda, et see joonis tõestab midagi mulle, ei tõesta ta seda.


Kaks olulist küsimust:

1) Mis kiirusel liigub ratas objektiivse vaatleja jaoks edasi?
2) Mis kiirusel liigub veereb/pöörleb ratas Konveier 2 suhtes?


Paistab et sa muidu ei jäta, kui ma kaasa mängin. Kõrvaltvaatleja suhtes liigub ratas nagu konveier 1 lint, 300km/h. Konveier 2 suhtes peaks vist siis ratta kiirus 600 km/h olema.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 01:07    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:

Tsiteerin::
Paistab et sa muidu ei jäta, kui ma kaasa mängin. Kõrvaltvaatleja suhtes liigub ratas nagu konveier 1 lint, 300km/h. Konveier 2 suhtes peaks vist siis ratta kiirus 600 km/h olema.


Täpselt nii.

Nüüd, kus sa oled selle järelduseni jõudnud: kas need kaks pilti tunduvad sulle mingis osas sarnased? Ja ma ei räägi üldse veel õhust ega sellest, kuidas lennuk lendu tõuseb.

Küsin lihtsalt, kas sa arvad, et on mingi oluline vahe, miks lennuki põhja külge kinnitatud ratas peaks alumise konveieri suhtes käituma kuidagi erinevalt kui Konveier 1 külge kinnitatud ratas (eeldusel, et nii lennuk kui Konveier 1 liiguvad sama kiirusega samas suunas)?






_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 01:09    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:
Random Hero kirjutas:
as you wish.
Niisiis. minu käsi sümboliseerib siis lennukimootorit, mis lennukit edasi tõukab.
Esimene kord "käsi töötab", lint on paigal - lennuk paneb minema
Teine kord "käsi ei tööta", lint liigub - lennuk on paigal
Kolmas ja neljas kord - Nii paber kui ka "mootor" liiguvad VASTASSUUNAS janagu näed, ei hakka rattad lohisema, vaid lahkuvad 2 korda kiiremini pööreldes paberilt.


Uh-oh. Tore et sa vaeva viitsisid näha ja seda teha, aga sa tegid vale asja. Ma tahtsin teada, kuidas sa suudad mingit asja õhu suhtes liigutada nii, et see samas lindi suhtes ei liiguks. Sinul liigub ta siiski nii õhu kui ka lindi suhtes.


see on võimalik ainult siis, kui lennuk ja lint liiguvad ühes suunas.

ja ma tegin ju õige asja - lint liigub lennukile vastassuunas, lennuk lahkus lindilt - ÜTLE ET NII EI OLNUD! täpselt algtingimused - lint liigub lennukile vastu, kas liigub edasi või mitte ja näe, liikus küll.
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 01:40    Teema: Vasta viitega

Random Hero kirjutas:
see on võimalik ainult siis, kui lennuk ja lint liiguvad ühes suunas.

Meil on juttu sellest, kui nad liiguvad vastupidises suunas ning sa ise ütlesid - lennukimootorid liigutavad lennukit õhu, mitte lindi suhtes. Ja seda ma palusingi demonstreerida, kuidas sa liigutad lennukit õhu, kuid samas mitte lindi suhtes.

Random Hero kirjutas:
ja ma tegin ju õige asja - lint liigub lennukile vastassuunas, lennuk lahkus lindilt - ÜTLE ET NII EI OLNUD! täpselt algtingimused - lint liigub lennukile vastu, kas liigub edasi või mitte ja näe, liikus küll.


Ei teinud, algtingimustes on, et lennuki ja lindi kiirused on võrdsed. Sul liikus lennuk lindist kiiremini.

erick kirjutas:
Küsin lihtsalt, kas sa arvad, et on mingi oluline vahe, miks lennuki põhja külge kinnitatud ratas peaks alumise konveieri suhtes käituma kuidagi erinevalt kui Konveier 1 külge kinnitatud ratas (eeldusel, et nii lennuk kui Konveier 1 liiguvad sama kiirusega samas suunas)?


Jah on. Sest nagu me juba rääkinud oleme, liigub lennuki ratas sama kiirelt, kui lennuk. Seega on su lennuki ratta 600 km/h lindi suhtes vale eeldus, sest ratas ei saa liikuda kaks korda kiiremini, kui lennuk. Ta sõidaks lennuki küljest ära sel juhul. Sa võid ju öelda, et ta keerleb nii kiirest, aga me tegime ju selgeks, et vaatame ratta keskpunkti kiirust lindi suhtes ning see ei saa mitte kuidagi olla suurem kui muu lennuki osade kiirus. Ja tee nüüd mulle jällegi selgeks see, miks sa vaatad eraldi ratast ning lennukit, kui need on ometi üks ja sama objekt - lennuk tervikuna.
Ja mina ei suuda näha samasust konveier 1 ja lennuki vahel. Lennuk ei vea ratast edasi sama kiirusega olenemata all oleva konveieri kiirusest. Ratas on lennuki küljes ning lennuk toetub sinna peale ja seega sõltub tema kiirus ka sellest, kui kiiresti allolev pind tagasi liigub.
Sa tood küll neid näiteid ja näed seletamisega vaeva, kuid lõpuks jõuad sa siiski sinnani, et lööd rattad ja lennuki lahku, rattad liiguvad lennukist kiiremini ning see ongi kogu su tõestus. Mina ei suuda lennukit ratastest lahus näha ning rataste keskpunkti kiirust ei oska ma ka mingil moel teha kiiremaks kui muu lennuki kiirus. Jäta need rattad ja mootorid lõpuks kõrvale ning ütle, et mis siis selles valesti on - üks kiirus on lennuki oma, teine lindi oma. Kui mõlemad on võrdsed, siis lennuk ei liigu kuhugi. Kui liigub, siis on lennuki kiirus suurem lindi omast ning algtingimus rikutud.

Muideks, erick. Miks sa küsid ratta liikumist vaatleja suhtes ning siis ratta liikumist konveier 2 suhtes? Kas see tähendab, et sa lennukil võtad samamoodi - lennuki kiiruse võtad niiöelda vaatleja suhtes, ratta oma aga lindi suhtes? Mina näen siin põhimõttelist viga, vaatama peaks kiiruseid ühe asja suhtes, mitte üks kiirus ühe asja, teine kiirus teise. Niimoodi saad loomulikult erinevad kiirused.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Pikachu666



Liitunud: 9 Nov 2005
Postitusi: 24

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 09:39    Teema: Vasta viitega

Erick ja random hero kaks katkist grammafoniplaati. Kole mõttetu on teiega vaielda kui ühele küsimusele ei julge te vastata.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
jackwood
Saksa pervert ameles lumemehega


Liitunud: 22 Jan 2006
Postitusi: 689
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 10:40    Teema: Vasta viitega

Pikachu666 kirjutas:
Erick ja random hero kaks katkist grammafoniplaati. Kole mõttetu on teiega vaielda kui ühele küsimusele ei julge te vastata.


Ka minule hakkab tunduma et neil, kes on antud teemasse üle 3 postituse teinud, ei ole mõistus päris korras. Nüüd on lisaks joonistele lausa videod mängu toodud! Kas järgmiseks tellitakse kuskilt firmast/Lennuametist ametlik ekspertiisiakt?

Teksti lugemisest loobusin ma vist juba antud teema teise lehekülje lõpus. Vaatan pilte ja aegajalt hakkavad silma Suvalise Kangelase soovitused füüsika tunnist vähem poppi teha.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
ruri
hammustab rrrRRRRRrr


Liitunud: 1 Veeb 2003
Postitusi: 1645
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Nov 13, 2006 13:09    Teema: Vasta viitega

ehh, just sellise mõttetu vaidluse pärast ma ju ütlesingi, et
ruri kirjutas:
selle teema venitamise asemel lugege juba aasta kestnud teemat

nt lk 9 ja lk 396 ja natuke ka mujalt ümberringi.


1. lennuki kiirus maa suhtes on võrdne lindi kiirusega vastupidises suunas, rataste oma kaks korda tavalisest suurem ja lennuk tõuseb õhku. lennuki ja rataste kiirus on erinevad, lennuki ja lindi omad võrdsed.
2. lennuki kiirus maa suhtes on võrdne rataste kiirusega (kui lennuk sõidab maa peal 10 km/h, siis on ka rataste kiirus sama, siit ka lennuki ja rataste kiiruse sidumine) ning ka lindi kiirusega, ehk siis lennuk seisab maa suhtes paigal.

1 juhtum on ericku parandatud versioon ning seda ta ei küsinud Küsi julgelt rubriigis.
2 juhtum on ericku küsimus Küsi julgelt rubriigis ning teoreetilise ülesandena võttes ja eeldades, et lint suudab ka vajalikku vastujõudu avaldada, rattad ei hakka libisema ning lennuki mootor on defineerimata, sai erick täiesti õige vastuse: lennuk ei tõuse õhku. samas kui asi tegelikusesse viia, siis mingi lennuk võib liikuma hakata, libistades lindi suhtes rattaid, aga pole kindel kas ta suudab ka saavutada lendutõusmiseks vajalikku kiirust.

seega kõik sõltub sellest millist kiirust vaadelda ja kas siduda lennuki kiirus rataste omaga. samuti ka küsimuse õigest ja täpsest sõnastusest, erick.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    baka.ee foorum / -> üldine Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 21, 22, 23  Järgmine
Lehekülg 6, lehekülgi kokku 23

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Tõlkinud: