OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Lennuk ja konveierlint - mõistatus igaveseks?!
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 21, 22, 23  Järgmine
 
Uus teema   Vasta teemale    baka.ee foorum / -> üldine
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Chiisan



Liitunud: 17 Sept 2004
Postitusi: 421
Asukoht: selline vahva karudega ja häste segamini tuba :P

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 14:45    Teema: Vasta viitega

off:

Kas teil kõigil siin on tõepoolest nii palju aega üle?
_________________
/\_/\ (\_/)
( o_o) ('_')
(")_(") (")(")
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 14:50    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:
Random Hero kirjutas:
okei, ma teen siis miskt arvudega, mida ma võtan täiesti lambist, kuid mis peaks enamvähem suurusjärku iseloomustama.


Enne kui ma süvenen njuutonitesse ja muudesse asjadesse tahaks küsida. Kui sul on rula(sellel on ka vabalt veerevad rattad) ja juurdepääs sellele jooksutrenazöörile ja sa lähed seisad rula peal seal lindil ning lint hakkab liikuma. Kas sa jääd kogu aeg ühe koha peale seisma, ükskõik kui kiiresti lint all ei liiguks? Kui sa jääd, siis ma mõtlen asja üle, et sul võib õigus olla ja lindi liikumisel pole lennuki liikumisele mingit mõju. Kui sa ei jää, siis seleta mulle, miks sa püüad mulle selgeks teha, et lindi liikumine ei loe midagi ja rattad ei vea objekti kuhugi poole.


Rulal on veeretakistus, nii on ka lennukil. Kuid kas on vahe sellel, kui sa astud saabastega lindile või rulaga? on küll. Saabastega oled koheselt kõhuli, rula veereb pikkamisi tagasi ja selle paigalhoidmiseks või edasiliigutamisest piisab ainult väikseset jõust, näiteks tõmbad käega käsipuust.
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 14:54    Teema: Vasta viitega

Random Hero kirjutas:
Rulal on veeretakistus, nii on ka lennukil. Kuid kas on vahe sellel, kui sa astud saabastega lindile või rulaga? on küll. Saabastega oled koheselt kõhuli, rula veereb pikkamisi tagasi ja selle paigalhoidmiseks või edasiliigutamisest piisab ainult väikseset jõust, näiteks tõmbad käega käsipuust.

Et siis sa ei jää igavesti sinna seisma? Tore. Muideks, päris lihtne on korrata ülesande situatsiooni vist ka jalgrattaga, millel on spidomeeter. Lähed rattaga lindi peale, lint hakkab tasapisi liikuma ning sind hoitakse lindil lihtsalt paigal. Lindil on kiirusemõõtja ja su rattal on kiirusemõõtja. Mind huvitab nüüd see, kui palju kiirust mõlemad näitavad, kui sa paigal seisad?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 15:36    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:
Random Hero kirjutas:
Rulal on veeretakistus, nii on ka lennukil. Kuid kas on vahe sellel, kui sa astud saabastega lindile või rulaga? on küll. Saabastega oled koheselt kõhuli, rula veereb pikkamisi tagasi ja selle paigalhoidmiseks või edasiliigutamisest piisab ainult väikseset jõust, näiteks tõmbad käega käsipuust.

Et siis sa ei jää igavesti sinna seisma? Tore. Muideks, päris lihtne on korrata ülesande situatsiooni vist ka jalgrattaga, millel on spidomeeter. Lähed rattaga lindi peale, lint hakkab tasapisi liikuma ning sind hoitakse lindil lihtsalt paigal. Lindil on kiirusemõõtja ja su rattal on kiirusemõõtja. Mind huvitab nüüd see, kui palju kiirust mõlemad näitavad, kui sa paigal seisad?

Ühepalju näitavad. Nüüd tuleb aga pahatahtlik sõber ja tõmbab pakiraamist ja siis oled nagu niuhti sealt maas. Ja kui on tugev sõber ja jõuab sind edasi lükata, siis sõidad rattaga lindilt teisele poole maha, on ju nii.

Ok, rulaga on asi lihtsam. Pane rula lindile, ära ise peale astu, hoia üks jalg rula peal, keharaskusega toeta maapinnale. Sa saad rula oma vaatenurgast paigal hoida. Aga siis sa võid rula lihtsalt mööda linti edasi-tagasi ka ju liigutada, mis siis et lint sellest meie juhul kiiremini käima hakkab.

kas oled nõus, et rula saab mööda linti edasi-tagasi lükata, kui sa ühe jalaga seisvale maapinnale toetad?


AHAAA. kas hõljukeid olete näinud? Need ka ju propelleritega. Minu teada saavad nad edukalt liikuda maapinnal ja veekogul, isegi ÜLESVOOLU!
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 16:03    Teema: Vasta viitega

ruri kirjutas:
pealegi, nagu ütlesin kasutatakse vaikimisi selliste ülesannete puhul ühte taustsüsteemi, ehk siis tavaliselt eemalolevat vaatlejat, kelle suhtes väärtusi mõõdetakse. et mitte asja mõttetult keeruliseks ajada

Keeruliseks ajad sina oma näidetega, kus liigub selle ja tolle ja kolmanda suhtes, lindil on lennuk taustsüteemiks, lennukil lint, lennukil lennuk jne. Minul on asi lihtne, lennuk hakkab liikuma N ühikut/ühikus, lindile antakse see info edasi ning tema hakkab ka liikuma N ühikut ühikus. Keegi ei vaata jooksupealt, kes mille suhtes liigub vaid nad liiguvad lihtsalt teineteise suhtes. Kui küsimus on esitatud nii, et lennukil ja lindil on ühesugused kiirused, siis miks ajada asja keeruliseks. Meil on ometi lihtsalt öeldud - lindil ja lennukil on sama suured kiirused. Mind ausalt öelda ei huvita ka enam, mille suhtes, kõik mis loeb, on see, et neil on sama suured ja vastassuunalised kiirused.

ruri kirjutas:
mina näen näiteks küsimust praegu nii, et kui lennuk liigub ühes suunas ja lint sama kiirusega teises suunas, kas siis lint suudab lennukit kinni pidada, ehk siis hoida teda õhkutõusmiseks vajalikku kiirust saavutamast. näiteks kui 100km/h maa suhtes edasi liikuv lennuk panna lindile mis liigub vastassuunas 100km/h maa suhtes, kas siis lennuk jääb seisma? ei ole ju minu arust päris mõttetu küsimus.

Nagu ei oleks, kui sa ei hakkaks pärast muid asju juurde seletama. Võta nüüd see lihtsustatud asi ette, kaks võrdset vastassuunalist kiirust, kui need kokku panna teineteise suhtes, siis nad nullivad teineteist ära. Kogu see seletus, mis sa enne ja nüüd tegid läks sinna kanti, et meil on 100 ühes ja 100 teises suunas maa suhtes ning kui me nad kokku paneme, siis on ikka 100 ühes suunas maa suhtes ning 100 teises suunas maa suhtes. Et senikaua kuni sa maa sisse tood ja asju selles suhtes vaatled jääb küsimus mõttetuks.

ruri kirjutas:
Tsiteerin::
Kui sa ise enda viidatud teemat lugesid, siis kuidas suhtud sa sellesse mudellenuki ja lindiga tehtud reaalsesse katsesse? Lennuk liikus spidomeetri järgi X km/h edasi, lint tema all X km/h tagasi. Kõrvalseisja poolt vaadates seisis lennuk paigal.

kui Atl5p'd mõtled, siis ei suhtunud kuidagi, kuna olin enda jaoks vastuse juba kätte saanud. pealegi polnud tal minu teada millegagi ei lennuki ega ka lindi kiirust mõõta, vaid ta sättis kiirused nii, et lennuk paigal püsiks ning ütles, et kiirused olid võrdsed, ehk tegelikult IAS=0 (Indicated AirSpeed, ehk siis lennuki kiirus õhu suhtes).

Mina sain aru, et midagi ikka mõõtis, tsiteerides tema posti
That's Cool....well I have a model plane and a treadmill and I made the treadmill keep the plane from engaging in forward movement!

Another thing I did was run the treadmill at 4mph.
I also ran the plane at 4mph over that treadmill.
The wheels were spinning at 4mph.

From my perspective, the plane did NOT move forward.
From an air molecule's perspective over the wing, the plane did NOT move forward.
The wings did NOT produce any LIFT
The plane would have NEVER flown!!!!

Aga isegi kui ta ei mõõtnud ning lennuk liikus lindil, lint liikus lennuki all ning vaatleja suhtes oli lennuk paigal, siis millist kiirust sinu arvates lennuki ja lindi kiirusemõõtjad näitasid?

ruri kirjutas:
Tsiteerin::
Antud juhul on minu poolt vaadates kogu su seletus selline, et sul on vastus olemas ning selle saavutamiseks tood sa sisse lisavahendi, maa, mille suhtes asju vaadata ning siis seletadki sellele vastavalt.

ja mida sina teed? sul on ka vastus olemas ning selle saavutamiseks tood sisse eelduse (mida kusagil pole mainitud), et tegemist on kinnise süsteemiga mida ei vaadelda taustsüsteemi suhtes vaid mille elemendid on omavahel taustsüsteemid. pealegi ei too mina sisse lisavahendit maa, vaid vaatlen liikumisi ühe taustsüsteemi suhtes mille lihtsustamiseks nimetan maaks. minu arust selliste ülesannete puhul täiesti normaalne käitumine.


Ma ei tea, kas on. Aga mina ei too ülesandesse midagi juurde. Kas sa tahad väita, et ülesandes ei ole toodud niiöelda suletud süsteemi, kus on ainult lennuk ja lint? Tsiteeri kohta, kus on midagi muud sinna lisatud, näiteks maa. Kokkuvõttes tood ikkagi sina maa sisse ja mina istun puhtalt küsimuses endas kinni. Et ise tsiteerides(ma muudan lennuki rataste kiiruse lennuki kiiruseks lihtsustamise mõttes) - Kui oletada, et lennuk pannakse pika sõidusuunale vastu liikuva konveierilindi peale, mille kiirus on alati sama suur kui lennuki kiirus, kas lennuk tõuseks õhku või mitte?
Et mis meil küsimuses on siis... mina näen lennukit, linti ning kahte vastassuunalist võrdset kiirust. Mida sina näed seal veel lisaks?

ruri kirjutas:
Tsiteerin::
Mina ei võta midagi, ma ainult loen, mida teie räägite ja see on - lennuk liigub 300 km/h aga rattad liiguvad 600 km/h. Et see on sinu arust normaalne seletus?

jumalast normaalne ju, sest räägiti ju erinevatest taustsüsteemidest, mitte ühest. st, et rattad liiguvad maa suhtes 300km/h aga samal ajal lindi suhtes 600km/h. midagi ei klapi või?

Ma olengi ise öelnud, et klapib, kui nii vaadata. Aga kui sa võtad ennast vaatlejaks ning sulle lihtsalt öeldakse, et lennuk liigub 300 km/h ja rattad 600, kas siis klapib?

ruri kirjutas:
Tsiteerin::
ülesanne on juba lahendatud algusest peale

vabanda väga, aga millisel juhul ei ole ülesanne lahendatud juba algusest peale?

See, mille vastust sa ei tea.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 16:07    Teema: Vasta viitega

Random Hero kirjutas:
Ühepalju näitavad.

Tore. Kas meil on nüüd ülesandes toodud tingimused täidetud või ei ole?

Random Hero kirjutas:
Ja kui on tugev sõber ja jõuab sind edasi lükata, siis sõidad rattaga lindilt teisele poole maha, on ju nii.

On. Aga sellega sa paned mind kiiremini liikuma kui linti ja enam ei ole tingimused täidetud. Seega võta see tugev sõber, lase tal end lükata ja sama ajal peab ka lindi kiirus vastavalt sinu kiirusele kogu aeg tõsuma, s.t. kiirusemõõtjad peavad ühesugust numbrit näitama, muidu on asi vale.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 16:27    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:
Random Hero kirjutas:
Ühepalju näitavad.

Tore. Kas meil on nüüd ülesandes toodud tingimused täidetud või ei ole?

Random Hero kirjutas:
Ja kui on tugev sõber ja jõuab sind edasi lükata, siis sõidad rattaga lindilt teisele poole maha, on ju nii.

On. Aga sellega sa paned mind kiiremini liikuma kui linti ja enam ei ole tingimused täidetud. Seega võta see tugev sõber, lase tal end lükata ja sama ajal peab ka lindi kiirus vastavalt sinu kiirusele kogu aeg tõsuma, s.t. kiirusemõõtjad peavad ühesugust numbrit näitama, muidu on asi vale.

TÕUSKU! lint lasku sinu all kasvõi 100 km/h, niikaua, kuni sulle mõjub väline jõud, on sellest ükskõik.

Aga kujuta ette, et see lint on KALDPINNAGA. nagu eskalaator, ainult et sile. Lennuk stardib selle mäe otsast. Teeme, et see on ikka väga järsk langus. Niisiis, lennuk hakkab linti mööda alla veerema, lint uhab kõige täiega vastu täselt samal kiirusel nagu lennuk liigub. kas lennuk jääb ühe ja sama koha peale seisma? Ainult siis, kui lennuki potentsiaalse ja kineetilise energia suma jääb allapoole rataste veeretakistuse. Järsu mäe puhul on see aga peaaegu võimatu.
Mul on omad kurvad kogemused hõõrdejõu ebapiisavusest järskudel langustel. seega mina juba tean.

Kui muidu ei saa, mine kaubamajja ja viska pall eskalaatorist alla. see, et lint talle vastu tuleb teda ei morjenda, veereb alla välja. Võta mingi suur rannapall, mis ei jää astmete taha kinni ja mis ei hakka eriti kiiresti veerema.
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 16:37    Teema: Vasta viitega

Random Hero kirjutas:
TÕUSKU! lint lasku sinu all kasvõi 100 km/h, niikaua, kuni sulle mõjub väline jõud, on sellest ükskõik.

Aga kujuta ette, et see lint on KALDPINNAGA. nagu eskalaator, ainult et sile.


Stop, Stop! Ma küsin uuesti - nii ratta kui ka lindi kiirusemõõtjad näitavad ühte kiirust. Kas meil on ülesande tingimused täidetud? Et ärme kujutle enam midagi juurde, jääme praeguse situatsiooni juurde. Ja kas sa selles situatsioonis liigud kuhugi edasi õhu suhtes?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 16:44    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:
Random Hero kirjutas:
TÕUSKU! lint lasku sinu all kasvõi 100 km/h, niikaua, kuni sulle mõjub väline jõud, on sellest ükskõik.

Aga kujuta ette, et see lint on KALDPINNAGA. nagu eskalaator, ainult et sile.


Stop, Stop! Ma küsin uuesti - nii ratta kui ka lindi kiirusemõõtjad näitavad ühte kiirust. Kas meil on ülesande tingimused täidetud? Et ärme kujutle enam midagi juurde, jääme praeguse situatsiooni juurde. Ja kas sa selles situatsioonis liigud kuhugi edasi õhu suhtes?


hehe, kas märkasid ära, et see kaldpinna oma on kuidagi liiga loogiline ja haarasid viimasest õlekõrrest?

Ja seekord pean tunnistama, et sinul on vahelduseks isegi õigus, kuna jalgratta kiirust mõõdetakse ratta pöörlemine minutis korrutatud-jagatud millegagi.

Aga kui mõõta jalgratta RAAMI kiirust LINDI suhtes, siis oleks minul õigus. hetkel on probleem jalgrataste spidomeetrite tööprintsiibis.
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
ruri
hammustab rrrRRRRRrr


Liitunud: 1 Veeb 2003
Postitusi: 1645
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 16:48    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:
Kui oletada, et lennuk pannakse pika sõidusuunale vastu liikuva konveierilindi peale, mille kiirus on alati sama suur kui lennuki kiirus, kas lennuk tõuseks õhku või mitte?
Et mis meil küsimuses on siis... mina näen lennukit, linti ning kahte vastassuunalist võrdset kiirust. Mida sina näed seal veel lisaks?

no kui sulle maa liiga segaseks läheb, siis kordan enne juba öeldut:
lennuk ja lint on süsteem mida me vaatleme mingi taustsüsteemi suhtes. taustsüsteemiks on vaatleja, vaatleja on seotud maa ja õhuga. maa, õhk ja vaatleja on paigal.

maa, õhk ja vaatleja on üksteise suhtes paigal. ehk lühidalt maa, õhk ja vaaatleja on üks taustsüsteem. sina muidugi jätad õhu välja ning sellisel juhul ei tõuse lennuk loomulikult kuhugi kuna tal pole midagi tiibade alla saada.

nimeta kõik maad ja vaatlejad ümber õhuks ning arvesta lennuki kiirust õhu suhtes, sest see on vajalik lennuki õhkutõusmiseks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 16:58    Teema: Vasta viitega

Random Hero kirjutas:
hehe, kas märkasid ära, et see kaldpinna oma on kuidagi liiga loogiline ja haarasid viimasest õlekõrrest?


Ei. Ma lihtsalt ütlen, et ülesande tingimused on täidetud ja miks on vaja hakata mingeid asju juurde kujutama veel.

ruri kirjutas:
maa, õhk ja vaatleja on üksteise suhtes paigal. ehk lühidalt maa, õhk ja vaaatleja on üks taustsüsteem. sina muidugi jätad õhu välja

Mina ei jäta midagi välja ega too juurde. Et kui sa vaatad lennuki-lindi süsteemi oma taustsüsteemi suhtes, siis ei liigu see lennuk sinu suhtes ikkagi. Et sa jätsid enne küsimustele vastamata, et mida sa peale nende asjade, mis ma üles lugesin, veel küsimuses näed. Ning ma küsin sult sama küsimuse, mis Random Hero'ltki. Kui ratta ja lindi kiirusemõõtjad näitavad ühte kiirust ning ratas on samas sinu suhtes paigal, siis kas ülesande timgimused on täidetud?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Ryujin



Liitunud: 1 Sept 2006
Postitusi: 252
Asukoht: Tartu, Ryugu-jo

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 17:45    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
Tsiteerin::
LENNUK LIIKUVAL LINDIL

Kui oletada, et lennuk pannakse pika sõidusuunale vastu liikuva konveierilindi peale, mille kiirus on alati sama suur kui lennuki rataste kiirus, kas lennuk tõuseks õhku või mitte?

Kui võtta esialgset ülesannet sõna-sõnalt ja mitte juurde mõelda uusi elemente, mille suhtes lennukit vaadelda, kaldub asi ruri poolt "Ummi taustsüsteemiks" ristitud süsteemi poole, kus lennukit vaadeldakse lindi suhtes. Ehk siis lennuki rataste kiirusele liigub alati lint sama kiirusega vastassuunas. Ja sellisel juhul on tõesti lennuki kiirus õhu ja maa suhtes 0. (Mina pooldan ka sellist taustsüsteemi)
(Seletuse puhul kus rataste kiirus on 600 ja lindi oma 300, siis ilma küsimust väänamata, rikutakse ette antud tingimusi.)

Sedasi on asi niikaua kui rattad ja lint on piisavalt tugevas kontaktis. Kui lennuki massi hakkab toetama hoopis piisavalt tugevate mootorite poolt tekitatud tõukejõud, kas siis lennuk jääks endiselt ratastest sõltuvaks? Rattad on ju lindil vaid lennuki massi ja gravitatsiooni pärast.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 18:37    Teema: Vasta viitega

Teate, kogu selle küsimuse tegelik point ongi selles, et panna ühed inimesed, kel puuduvad piisavad teadmised, järeldustele hüppama, et siis teised, kes nagu suudavad teaduslikult tõestada ka mida nad väidavad, saaksid neile füüsikas õppetunni anda.

Kogu ülesande lahendamine sõltub inimeste võimest tavapäraselt erinevalt mõelda. Kui vastus oleks niisama lihtne, et voh, meil on 2 kiirust, mis nullivad automaatselt teineteist ära, mis kuradi ülesanne see siis oleks? Midagi põhikoolijõnglastele ehk, mitte ülikoolitasemel mõistusele.

Lennuki mootori tööprintsiip on see asi, mis teie arust, zork ja Ryujin ja Ummi on see "kolmas", müstiline süsteemiväline ritv või käsipuu. Kuidas te aru ei saa, et õhu pumpamisel tekkivat liikumist (ükskõik kas propeller-või reaktiivmootoriga) ei saa see lint kuidagi nullida? Ainus asi, mis saaks seda nullida, oleks lennuki edasiliikumiskiirusega SAMAL KIIRUSEL LENNUKILE VASTU PUHUV TUUL.
Siis peaks lennukimootor tõesti topelttööd tegema, et edasi liikuda. (Õhkutõusmine oleks see-eest kergendatud suurema õhuvoolu tõttu tiibade all, AGA MITTE EDASILIIKUMINE!)

Jalgaratas, auto, buss ei liiguks lindil edasi, sest nende kiirus on otseselt sõltuv kiirusest, millega nende rattad MÕJUTAVAD MAAD.

Lennuk liigub lindil edasi, sest selle kiirus on sõltuvuses kiirusest, millega see mõjutab end ümbritsevat ÕHKU. Rattad võivad pöörelda nii kiirelt kui vaja või ka paigal seista ja kaasa lohiseda, avaldades lennuki liikumisele minimaalset mõju (nagu õhu autole vastuliikumine avaldab minimaalset mõju auto edasiliikumisele).

Erinevalt autost on lennuk võimeline KIIRENDAMA, KUI RATTAD SEISAVAD. Ükski tavaline auto/jalgaratas seda ei suuda! Ja kui meil on vabakäiguga rattad, siis bet your ass, need pöörlevad iga kell ükskõik mis kiirusel, et lennukiga koos edasi liikuda, selle asemel, et hõõrdejõu taha toppama jääda!


[Enne, kui te 100ndat korda protesteerima hakkate... Mootor on lennuki osa, mida lennukil on edasiliikumiseks vaja, seega on see ülesande sõnastuses algusest peale sees (kui räägitakse et lint liigub lennukile vastu samal kiirusel, millega lennuk edasi liigub), seda ei peagi eraldi välja ütlema. Common sense dikteerib seda.]
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--


Viimati muutis seda erick (Teis Nov 14, 2006 18:46). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Random



Liitunud: 16 Juun 2006
Postitusi: 1871
Asukoht: puu otsas

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 18:40    Teema: Vasta viitega

oot, see on nüüd korraga hästi loll, kuid kõikepurustav küsimus:

Kui lennuk liigub 300 km/h edasi, ja siis lint liigub 300 km/h vastassunas, siis lennuk ju liigub 300 km/h edasi ja lendab LaLaLaa



Ja veel üks küsimus: mis vahe on lindil ja asfaldil, mõlemad takistavad ju ainult rataste liikumist, mitte lennuki enda liikumist. seega, kui lennuk ei saa oma rattaid lindi peal liigutada, siis ei saa ta ka seda maa peal teha ja tegelikult lennukid ei tõusegi kunagi õhku ja kõik on ainult Holliwoodi müüt.
_________________
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
ruri
hammustab rrrRRRRRrr


Liitunud: 1 Veeb 2003
Postitusi: 1645
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 18:47    Teema: Vasta viitega

zork kirjutas:
Mina ei jäta midagi välja ega too juurde. Et kui sa vaatad lennuki-lindi süsteemi oma taustsüsteemi suhtes, siis ei liigu see lennuk sinu suhtes ikkagi.

lennuki-lindi-ÕHU süsteemi, sest ilma õhuta (st ilma keskkonnata kus lennuk saaks lindilt lendu tõusta) on täiesti suva mis lennuki asemel seal lindil on, lendu ei tõuse sealt mitte ükski asi. st kui me ei vaatle lennuki liikumist õhu suhtes, siis pole ülesandel üldse mõtetki.

Tsiteerin::
Ning ma küsin sult sama küsimuse, mis Random Hero'ltki. Kui ratta ja lindi kiirusemõõtjad näitavad ühte kiirust ning ratas on samas sinu suhtes paigal, siis kas ülesande timgimused on täidetud?

ühte kiirust mille suhtes? st kas üksteise suhtes? kas nii nagu juhtumis 1 või juhtumis 2? või ühte kiirust õhu suhtes? ja kui lindi suhtes, siis millist ratta kiirust? kas ratta keskpunkti kiirust lindi suhtes või ratta pinna kiirust lindi suhtes? viimasel juhul saab ratta kiirus olla lindi kiirusega võrdne ainult sellisel juhul kui ratta kumerus (raadius) on samasugune ja samasuur kui lindil, seega seda kiirust on ju mõttetu vaadata.

ok, võtame mingi abstraktse ühesuguse kiiruse. sellisel juhul on täidetud tingimused, et kiirused on võrdsed, muud midagi. ja edasi?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 20:03    Teema: Vasta viitega

ruri kirjutas:
lennuki-lindi-ÕHU süsteemi, sest ilma õhuta (st ilma keskkonnata kus lennuk saaks lindilt lendu tõusta) on täiesti suva mis lennuki asemel seal lindil on, lendu ei tõuse sealt mitte ükski asi.

No lennuki-lindi-õhu, kui see sulle väga oluline on. Minu jaoks ei muuda see midagi.

ruri kirjutas:
ühte kiirust mille suhtes? st kas üksteise suhtes? kas nii nagu juhtumis 1 või juhtumis 2? või ühte kiirust õhu suhtes? ja kui lindi suhtes, siis millist ratta kiirust? kas ratta keskpunkti kiirust lindi suhtes või ratta pinna kiirust lindi suhtes?

Kas sul on keeruliseks tegemise haigus küljes? Ma küsisin otseselt - kui ratta kiirusemõõtja näitab täpselt sama numbrit, mis lindi kiirusemõõtja, siis mida teeb ratas? Mind ei huvita üldse, mille suhtes nad liiguvad sul vaid see, mis numbrit nende kiirusemõõtja näitab. Kui see näitab sama numbrit, siis on neil sama kiirus. Või vaidled sa vastu?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
erick
küps PSP-d plõgistav noormees


Liitunud: 29 Märts 2004
Postitusi: 934
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 20:39    Teema: Vasta viitega

zork, rataste kiirusemõõtja mõõdab kiirust ratta pöörete, mitte reaalse liikumiskiiruse järgi (ratta diameeter on ju teada, samuti vahemaa, mille see ühe pöördega läbib).

Seega meie standardolukorras, kus lennuk liigub 300 km/h ja lint sellel vastu 300 km/h, näitaks ratastelt võetud mõõt kiiruseks 600 km/h, sest need pöörlevad 600 km/h kiirusel, kuigi liiguvad reaalselt MAA (mitte lindi) suhtes edasi vaid 300 km/h kiirusega.

Kõnekas on seegi fakt, et erinevalt autodest ei mõõdeta lennukite edasiliikumise kiirust rataste pöörlemiskiiruse järgi, vaid õhusurve põhjal:




Kas hakkab juba koitma ka, et rataste pöörlemiskiirusel ja lennuki liikumiskiirusel ei pruugi midagi ühist olla?
_________________
--taevas linna kohal oli läbikõrvetatud vooluringi värvi--


Viimati muutis seda erick (Teis Nov 14, 2006 20:45). Kokku muudetud 3 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ummi
lovely berry


Liitunud: 8 Apr 2006
Postitusi: 3500
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 20:40    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
Lennuki mootori tööprintsiip on see asi, mis teie arust, zork ja Ryujin ja Ummi on see "kolmas", müstiline süsteemiväline ritv või käsipuu.

Miks mind sekka arvati? Ma pole midagi rääkinud müstilisest süsteemivälisest ridvast või käsipuust.

Mina niisama nokin, sest olen alles noor ja loll ja ei saa kõigest aru.
_________________
baka pole surnud, me postitame siia peaaegu iga kuu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Pikachu666



Liitunud: 9 Nov 2005
Postitusi: 24

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 20:49    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
zork, rataste kiirusemõõtja mõõdab kiirust ratta pöörete, mitte reaalse liikumiskiiruse järgi (ratta diameeter on ju teada, samuti vahemaa, mille see ühe pöördega läbib).

Seega meie standardolukorras, kus lennuk liigub 300 km/h ja lint sellel vastu 300 km/h, näitaks ratastelt võetud mõõt kiiruseks 600 km/h, sest need pöörlevad 600 km/h kiirusel, kuigi liiguvad reaalselt MAA (mitte lindi) suhtes edasi vaid 300 km/h kiirusega.

Kõnekas on seegi fakt, et erinevalt autodest ei mõõdeta lennukite edasiliikumise kiirust rataste pöörlemiskiiruse järgi, vaid õhusurve põhjal:




Kas hakkab juba koitma ka, et rataste pöörlemiskiirusel ja lennuki liikumiskiirusel ei pruugi midagi ühist olla?



Jaa, seega rattad liiguvad 600 aga lint 300. Aga alguses on öeldud et kiirused on samad... 600 = 300 ?????????????????????????????
Et siis ratas libiseb või ?

Ning kui lennukid seisavad lennujaamas ja puhub tuul, mis tahad öelda et dispetser näeb siis ekraanilt kuidas lennukid liiguvad jah ?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
zork



Liitunud: 19 Veeb 2003
Postitusi: 578
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Nov 14, 2006 20:57    Teema: Vasta viitega

erick kirjutas:
Kui vastus oleks niisama lihtne, et voh, meil on 2 kiirust, mis nullivad automaatselt teineteist ära, mis kuradi ülesanne see siis oleks?

Antud sõnastuses küsimus just nii lihtne ongi. Keeruliseks ajate te siis kui hakkate juurde mõtlema neid kui'si ja aga'si ja igasuguseid lisaasju.

erick kirjutas:
Lennuki mootori tööprintsiip on see asi, mis teie arust, zork ja Ryujin ja Ummi on see "kolmas", müstiline süsteemiväline ritv või käsipuu. Kuidas te aru ei saa, et õhu pumpamisel tekkivat liikumist (ükskõik kas propeller-või reaktiivmootoriga) ei saa see lint kuidagi nullida?

Vabandust erick, aga siin paned sa puusse. Lennuki mootori tööprintsiip ei ole mingi süsteemiväline ritv või käsipuu. Mootor on asi, mis tekitab jõu, mis lennukit edasi lükkab, ükskõik kuidas sees siis ka ei tööta. Saa ometi lahti sellest oletatavast "tööprintsiibist" mis lennukit edasi liigutab ja "oletatavalt" õhku tõstab. Mootori tööpõhimõte ei puutu asjasse(või pumpab rakettmootor ka kuskilt õhku sisse, et seda sinu väidetavat õhu liikust saavutada? Ei pumpa, tema ainult tõukab.). Sa mõtled liiga palju.

erick kirjutas:
Jalgaratas, auto, buss ei liiguks lindil edasi, sest nende kiirus on otseselt sõltuv kiirusest, millega nende rattad MÕJUTAVAD MAAD.

Ratta tõin ma näiteks kuna tundus, et siis on lihtsam aru saada. Kui keegi hoiab minul niiöelda kätt vastu selga ja hoiab mind seal lindi peale paigal ning jalgratta rattad liiguvad vabalt, siis on nad täpselt nagu lennuki omad. Või on sul mingeid vastuväiteid sellel? Ja see käsi on "mootor", mis tekitab selle edasilükkava(või siis paigalhoidva) jõu.

erick kirjutas:
Ükski tavaline auto/jalgaratas seda ei suuda! Ja kui meil on vabakäiguga rattad, siis bet your ass, need pöörlevad iga kell ükskõik mis kiirusel, et lennukiga koos edasi liikuda, selle asemel, et hõõrdejõu taha toppama jääda!

Küsimus, mille poolest erinevad auto/jalgratta vabakäigul liikuval rattad lennuki omadest? Mille poolest erineb situatsioon, kus sina lükkad vabakäigul autot liikuval lindil situatsioonist, kus mootor lükkab lennukit edasi liikuval lindil?

erick kirjutas:
[Enne, kui te 100ndat korda protesteerima hakkate... Mootor on lennuki osa, mida lennukil on edasiliikumiseks vaja, seega on see ülesande sõnastuses algusest peale sees (kui räägitakse et lint liigub lennukile vastu samal kiirusel, millega lennuk edasi liigub), seda ei peagi eraldi välja ütlema. Common sense dikteerib seda.]

Ei vaidle vastu, vaidlen vastu sellele, et mootor tekitab mingi müstilise jõu, mis lennuki lõpuks õhku tõstab. Ei tekita. Nagu eespool ütlesin, mootor tekitab ainult jõu, mis lennukit edasi lükkab. See kuidas mootor täpselt töötab ei ole oluline. See võib olla ka näiteks mu käsi, millega ma lennuki liikuma lükkan.

Ja ma küsin mitmendat korda, milles on probleem? Meil on lennuk, mille kiirusemõõtja näitab ühte arvu ja meil on all liikuv lint mille kiirusemõõtja näitab täpselt seda sama arvu lennuki omaga igal ajahetkel. Mida teeb lennuk sinu kui kõrvalseisja suhtes? Mina ütlen, et ta seisab paigal. Sina aga et liigub?

erick kirjutas:
zork, rataste kiirusemõõtja mõõdab kiirust ratta pöörete, mitte reaalse liikumiskiiruse järgi (ratta diameeter on ju teada, samuti vahemaa, mille see ühe päärdega läbib).

Korruta nagu katkine grammofon, mind ei huvita, kuidas seda tehakse, mind huvitab see, millist numbrit ta näitab ning et see on õige. Või ütled sa ikkagi, et vabakäigul oleva jalgratta rattad erinevad millegi poolest lennuki omadest ning jalgratta kiirusemõõtja näitab vale numbrit?

Random Hero kirjutas:
kõikepurustav küsimus:
Kui lennuk liigub 300 km/h edasi, ja siis lint liigub 300 km/h vastassunas, siis lennuk ju liigub 300 km/h edasi ja lendab LaLaLaa

Ohjah, lendab küll. Aga nagu ma ütlesin, need kiirused on mõlemad maa suhtes ning mina ei vaata sellist varianti. Et las ta sul lendab, mina vaatan teistmoodi ning mul ei lenda.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    baka.ee foorum / -> üldine Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 21, 22, 23  Järgmine
Lehekülg 8, lehekülgi kokku 23

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Tõlkinud: