Tagasi


 

 

 

 

 

Hikaru no Go
anr: sport
formaat: seeria (75 osa)
vlja antud: Shueisha, Studio Pierrot / 2001
arvustaja: hjarg



Go: jaapani lauamng, mida mngitakse kahekesi nelinurksel 19 x 19 vi 13 x 13 ristuva joonega laual nuppudega (kummalgi 181, hel heledad, teisel tumedad). Nuppe asetatakse joone ristumiskohtadesse eesmrgiga piirata nupuahelikega vimalikult palju vabu ristumiskohti, vastase nuppe ja nende ahelikke. Mng sai alguse enam kui 1000 aastat e.m.a. Hiinast, toodi sealt Jaapanisse 8. sajandil m.a.j. ja levis Euroopasse 10. sajandil. (allikas: ENE)

Lhidalt, go on lauamng, mis mingil mral meenutab kabe ja male ristsugutist. Ning Hikaru no Go teemaks on just go mngimine. Noor naga Hikaru leiab, otsides oma vanaisa pningult midagi rahaks tehtavat, antiikse go-laua. Tema suureks llatuseks viibib selle laua sees pea 1000 aastat tagasi enesetapu sooritanud go-meistri Fujiwara Sai vaim. Saile tundub, et Hikaru on natuke mnusam elupaik kui vana go-laud, ning kolib temasse le.

Loomulikult on Sai suurimaks sooviks le tki aja jlle go-d mngida ning vastu Hikaru tahtmist, kes go vastu vhimatki huvi ei tunne, minnakse lhimasse go-salongi ning valitakse esimene ettejuhtuv noorsand oma mngupartneriks. Saatuse tahtel on see mngupartner lihea go-mngija, kellele Hikaru (vi igemini Sai) aga tuule alla teeb. Sai ent soovib veel ja veel mngida ning vaikselt hakkab ka Hikaru go vastu huvi tundma. llatusena paistab, et poisil on annet ning Sai hakkab vaikselt Hikarut vlja petama... Hikaru ja Sai tegudest kolme aasta lbilikes see anime rgibki.

Malet on kll huvitav mngida, kuid igav pealt vaadata. Ma kujutan ette, et go-gi suurt erinev pole. Kui tele nkku vaadata, siis ma ei teadnud tpselt, mida Hikaru no Go endast kujutab, kui ma endale esimese osa hankisin. Selleks ajaks, kui adusin, et tegemist on spordianimega - ja veel mingit lauamngu ksitleva spordianimega - olin aga sltuvuses. Nimelt on Hikaru no Go see tegur, mis teeb sellest animest teliselt hea. Pidevalt pinget pakkuv, hsti kirjutatud ja kaasakiskuv. Ma isegi ei oska elda, miks, kuid iga vaadatud osa jttis mind pikisilmi jrgmist ootama.

Suur osa animest koosnebki just go-matide pealtvaatamisest. Ma ei oska go-d mngida, ma isegi ei tea mngu phimtteid. Kuid see ei olegi oluline: ka mngu tundmata on vimalik nautida meisterliku kega kujutatud pingelist hkkonda. Ootamatute kikude puhul nitavad pealtvaatajate ja mngijate reakstsioonid, et tegemist on eriti targa (vi lolli) kiguga. Samuti on go-matid visuaalselt nauditavad - eriefektid kipuvad tihtipeale meenutama vanu hid vitlusanimeid. Ainsaks erinevuseks on see, et peategelased mitte ei l teineteise pid lhki, vaid liigutavad laua peal nuppe. Meeldivalt teostatud.

Kogu see on hmmastavalt lihtne ja sirgjooneline, ilma eriliste preteta paremale vi vasakule. Vib-olla just lihtsuses peitubki see vlu, mis mind Hikaru no God vaatama sundis.

Animatsioon ei ole Hikaru no Go tugevaimaks kljeks. Kohati teliselt halva kvaliteediga, kusjuures osad tegelased on vga pealiskaudselt kujutatud. Eriti kehtib viimane mrkus krvaltegelaste kohta. Ka muusika ei paista millegi erilisega silma.

Tasub mainida ka seda, et iga Hikaru no Go osa lpus on lhike go-petus, nii et lisaks animele vite soovi korral ka go enam-vhem selgeks ppida.

Hikaru no Go on anime, mille aluseks olev idee tundub esmapilgul tobe, kuid mis sellest hoolimata osutub limalt kaasakiskuvaks ja huvitavaks.




hinne: 8.25
hindajaid:146